MISSIO: Wereldmissiemaand

12-10-2024

Ga en nodig iedereen uit | geef voor Papoea-Nieuw-Guinea

Jaarlijks houdt MISSIO tijdens de Wereldmissiemaand van oktober een of twee kerkcollectes, op de Missiezondag (voorlaatste zondag) en op de Wereldmissiedag van de kinderen. Binnen de Heilig Hartparochie worden deze samengevoegd tot één collecteweekend, namelijk in het weekend van 26 en 27 oktober a.s. Dit jaar kiezen we voor het project: Papoea-Nieuw-Guinea.

MISSIO ondersteunt de armste geloofsgemeenschappen over de hele wereld bij het verkondigen van het evangelie, het geven van pastorale zorg aan armen en zieken, aan kinderen en ouderen. Ook zorgt zij ervoor dat kinderen uit de meest bedreigende en vernederende situaties (kinderslavernij, kinderprostitutie, kindsoldaten, honger, ziekte) worden bevrijd, een dak boven hun hoofd, te eten en te drinken en onderwijs krijgen.

MISSIO investeert ook in onderwijs en de opleiding van priesters, catechisten en andere gelovigen die zich inzetten om het Woord van God te verspreiden.

Dit jaar richt Missio zich speciaal op Papoea-Nieuw-Guinea. Meerdere eilanden in de Stille Oceaan dreigen als gevolg van de klimaatverandering voorgoed te verdwijnen. Voor de inwoners een ramp. Met name vrouwen nemen hier een leidende rol op zich, vaak gestimuleerd door de katholieke kerk.

U kunt de missionarissen, de priesters en pastoraal werkers ondersteunen met een geldelijke bijdrage. Volgende week, in het weekend van 26 en 27 oktober, staan de collectebussen achter in de kerken.

De MISSIO-folder achter in de kerken. Ook kunt u giraal uw geld overboeken. Uw donatie voor de Wereldmissiemaand kunt u overmaken op: NL65 INGB 0000 0015 66, t.n.v. Missio Wereldmissiemaand. Bij voorbaat dank voor uw gulle gaven.

Meer informatie: