Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Antennes provider vervangen

24-05-2024

De straalantennes in onze kerktoren van een van de providers worden vervangen

Een van de providers die straalantennes in de kerktoren van Liempde hebben hangen gaan deze vervangen. Er komen nieuwe, betere en snellere te hangen. Deze antennes hangen op de verdieping van de luidklokken en de bijbehorende apparatuur staat een verdieping lager. De werkzaamheden starten op maandag 3 juni a.s. en worden in de week van 17 juni afgerond. In de weekenden wordt niet gewerkt.

In de toren vinden wel vaker (onderhouds)werkzaamheden van de providers plaats. Daar merken we als kerkbezoekers en inwoners nauwelijks iets van. In geval van vieringen in de kerk en ook bij een uitvaart worden er nooit werkzaamheden uitgevoerd. Dat is nu ook het geval.

Dit keer worden echter de antennes én de apparatuur vervangen en dat is een heel andere en grotere klus. Ook al omdat de antennes er dan tijdelijk uit liggen. Ze ondersteunen dan niet het zenden en ontvangen van telefoon-, tekst- en andere berichten. Het betreft de apparatuur van Odido. Om de overlast van de klanten (burgers) zoveel mogelijk te beperken vindt het daadwerkelijk overzetten twee keer ’s nachts plaats. Namelijk in de nacht van donderdag 6 juni naar vrijdag 7 juni en in de nacht van donderdag 13 juni naar vrijdag 14 juni. Die twee nachten ‘liggen de antennes er dus echt uit’ en zal de bereikbaarheid een stuk minder zijn.

Tijdens de werkzaamheden (grotendeels overdag) worden de (luid)klokken uitgezet. U begrijpt waarom. De klokken zijn dus niet defect. In de beide nachten zal én kan er zeker licht branden in de toren. Vooral licht bij de galmgaten zal u opvallen. Hierover hoeft u zich dus geen zorgen te maken; de werklieden doen dan hun noodzakelijke werk. Overigens, er komen geen hoogwerkers of steigers, alles wordt met menskracht naar boven gesjouwd.

We vinden het belangrijk u van deze werkzaamheden op de hoogte te stellen. Dus geen paniek als u werknemers bij en in de kerk en toren ‘van Liempde ziet, de klokken overdag niet slaan of luiden en als er in twee nachten licht ;in de toren brandt. Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met het secretariaat: 0411 – 67 22 15.

Eerder werd ook al antennes vervangen door een andere provider

Doneer

Ziek zijn al erg genoeg