Werkgroepen

Vieringen

De parochie kan bouwen op heel veel vrijwilligers

Er is in een parochie veel te doen in en om de kerk. Gelukkig telt onze parochie veel vrijwilligers die zich op enigerlei wijze belangeloos inzetten om vieringen goed te laten verlopen, om geloofsonderricht te verzorgen of om anderszins bij te dragen door bijvoorbeeld onderhoudswerkzaamheden te verrichten aan het kerkgebouw of op de begraafplaats.

In de paragrafen van dit hoofdstuk treft u een overzicht aan van de vele  werkgroepen binnen de Heilig Hartparochie. Deze werkgroepen zijn per kerkdorp weergegeven in ingedeeld in vier hoofdgroepen:.

• werkgroepen die nauw verbonden zijn met de vieringen;
  • werkgroepen die de catechesewerkzaamheden mee helpen ondersteunen;
  • de koren en
  • en werkgroepen die een belangrijk deel van de zorg voor de parochie voor hun rekening nemen.

Vrijwilligers in alle leeftijdsgroepen

Naast de hierboven genoemde werkgroepen zijn er ook nog veel andere. Zij hebben een taak die nauw verbonden is met activiteiten van de parochie die u elders vindt op deze website. We noemen de diaconale werkgroepen, de werkgroepen die zich bezig houden met de communicatie en die welke de organisatie van de begraafplaats verzorgt.

Op de deelwebsites van de kerkdorpen krijgt u meer informatie over de daar functionerende werkgroep.

Mocht u ook een bepaalde vorm van vrijwilligerswerk voor de Heilig Hartparochie willen verrichten of wilt u anderszins uw inzet tonen, ga dan naar de paragraaf vacatures. U kunt ook rechtstreeks het formulier ‘Vrijwilliger Heilig Hartparochie’ invullen.  Zie hiervoor elders op deze website.