Sacramenten

Sacramenten in beeld

●  Jezus Christus op diverse wijzen ontmoeten

Geloof komt uit het gehoor zeggen we wel eens maar ik denk dat het oog ook wat wil. Vandaar dat deze korte filmpjes van www.bewustkatholiek.nl op een gebruiksvriendelijke en eigentijdse wijze de kern van ons geloof en het wezen van de zeven sacramenten, de heilige tekens van God en kerk, op een illustratieve wijze weergeven.

Bewust Katholiek wil jonge katholieken op een vernieuwende manier vertellen over waar het in de kern in het geloof over gaat. Via internetfilmpjes willen ze het katholieke gedachtegoed toegankelijk maken voor jongeren. Zo kunnen zij (her)ontdekken wat het geloof in hun eigen leven kan betekenen. Ze werken met vragen die ook echt aan pastores, diakens en pastoraal werkers worden gesteld. Vragen die aan de basis liggen van ons katholieke geloof.

Tot nu zijn er drie sacramenten gereed in een reeks van zeven. Het resultaat hiervan vindt u onderstaand. Veel kijkplezier...

Dit filmpje gaat over het sacrament van het vormsel.

Er wordt ingegaan op vragen als: Wat is het vormsel? Welke opdracht krijgen we mee als we gevormd zijn? Wat kan de Heilige Geest voor ons betekenen?
Zie je verschil bij iemand voor dat hij gevormd is, en erna?

Over de eucharistie valt ontzettend veel te vertellen. In het filmpje gaan we onder meer in op de vier manieren waarop we Christus kunnen ontmoeten in de eucharistieviering. Ook beantwoorden we de vraag of dat stukje brood nu echt het lichaam van Christus wordt, waarbij we de kijker uitnodigen om met gelovige ogen naar de eucharistie te kijken.

Dit filmpje gaat over het sacrament van Boete en verzoening.

Er wordt ingegaan op vragen als: Wat is het boete en verzoening? Wat betekent dat voor jou? En nog veel andere zaken.

Dit filmpje gaat over het sacrament van het H. Huwelijk.

Er wordt ingegaan op vragen als: Wat is de betekenis van het H. Huwelijk? Wat betekent dat voor jou en de ander? En nog veel andere zaken.