Kapellen

Kapellen in Liempde

Mariakapel aan de Hezelaarsestraat

In 1989 werd de kapel opengesteld voor het publiek.

Wilt u meer weten over deze prachtige kapel ga dan naar de deelwebsite van het Kerkdorp Liempde.

De Sint-Antoniuskapel aan de Kasterensestraat

Het  Mariakleinnoot aan de Broekdijk

Het Mariakleinnoot aan de Broekdijk

Mariakapel Broekdijk 1946 - 2005
In de duurzame driehoek van Het Groene Woud ligt, aan de rand van De Scheeken, het meest bescheiden kapelletje dat Liempde telt. Het Maria-kleinood dat u thans bezoekt, vervangt sinds mei 2005 het oorspronkelijk in 1946 opgerichte kapelletje. Het plan voor dat kapelletje is ontstaan door een belofte in de oorlog 1940 - 1945.

De Mariagrot in de Kloostertuin

Een schenking van 50 gulden was in 1891 de aanleiding voor de oprichting van een herdenkingsplek voor Onze Lieve Vrouw van Lourdes. Ook Bernadette, het herderinnetje dat in 1858 een aantal keren Maria zag verschijnen, werd bij de grot geplaatst. En zowel het Mariabeeld als het beeldje van Bernadette staan er nog steeds, ook al is het klooster verbouwd tot appartementencomplex en zijn de Zusters van Liefde al sinds 1983 verdwenen.