Nieuws Bisdom

Vicevz. Jos Polman en bisschop Gerard de Korte

Klik op de door u gekozen weblink en lees de betreffende informatie. Veel leesplezier...

Het Bisdom Den Bosch viel veel vormen van scholing aan. Zowel voor priesters en diakens als voor parochianen en kinderen.

Op de website van het Bisdom vindt u het aanbod. U kunt hier rechtstreeks naartoe door op deze link te klikken.

Voor de wereldjongerendagen (WJD) wordt elke keer een nieuw lied gecomponeerd. Voor de 31 ste editie van de WJD is dat "Blest are the Merciful".

Dit lied is gecomponeerd door Jakub Blycharz, een advocaat met een passie voor muziek, en is geselecteerd uit 94 andere liedjes. Inmiddels is het lied al vertaald in 15 talen waaronder het Nederlands. Daarnaast heeft het lied verschillende covers zoals een a capella-versie en een alternatieve rock-versie.

De oorsprong van het lied komt uit de bijbel. Zo begint het lied met een stuk uit Psalm 121 (120). Het lied beschrijft voornamelijk het thema van de wereldjongerendagen "Zalig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden".
Het lied is een aanmoediging tot het leven van een leven vol hoop en vertrouwen, het resultaat van de opstanding van Jezus.