Werkgroepen - Parochiezorg

Financiële zaken

Er is steeds opnieuw weer geld nodig

In elk kerkdorp van de Heilig Hartparochie wordt een financiële administratie bijgehouden. Meestal door vrijwilligers en soms als dat moet, wordt deskundige hulp van buitenaf ingeroepen. Het werk behelst het administreren van zaken, het opmaken van rekeningen en overzichtsstaten en het bundelen van de gegevens. Ook het organiseren van acties om financiële bijdragen te verwerven zoals de Actie Kerkbalans horen tot de taak. Een parochie moet namelijk zichzelf van financiën voorzien want ze krijgt van niemand subsidie.

● In elk kerkdorp zijn enkele vrijwilligers hiermee druk doende

In elk kerkdorp van de Heilig Hartparochie verzorgen een of meerdere vrijwilligers de (financiële) administratie en worden er geldacties georganiseerd. Wilt u meer weten over hoe dit in uw kerkdorp is georganiseerd, ga dan naar het desbetreffende kerkdorp.