Begraafplaatsen

Vijf begraafplaatsen

In de Heilig Hartparochie zijn de volgende vijf begraafplaatsen.

• om en nabij de Sint-Petrusbasiliek In Boxtel
  • naast de voormalige H. Hartkerk in Boxtel
  • naast de Sint-Willibrorduskerk in Esch
  • naast de Sint-Theresiakerk in Lennisheuvel en
  • achter de Sint Jans Onthoofdingkerk in Liempde

Hieronder treft u een korte beschrijving en de adresgegevens van elke begraafplaats aan.

Op de deelwebsite van elk kerkdorp leest u meer over de desbetreffende begraafplaats: het ontstaan, de geschiedenis, de inrichting, het regelen van een begrafenis, het onderhoud en andere.

Klik op een 'kerk' en bezoek de begraafplaats naar keuze.

Het kerkhof rondom de Sint-Petrusbasiliek

Rondom de Sint-Petrusbasiliek in Boxtel ligt al honderden jaren het kerkhof van de 'Sint-Petrus'. Deze begraafplaats heeft een lange en indrukwekkende historie.

Het kerkhof is nog steeds in gebruik en ligt er goed onderhouden bij. Het is een bezoek meer dan waard.

Het adres van deze begraafplaats is:

Begraafplaats Sint-Petrusbasiliek Boxtel

Oude Kerkstraat 20

5281 AP  Boxtel

U leest meer over deze begraafplaats op de deelwebsite van het Kerkdorp Boxtel. Klik op de 'kerk' van Boxtel.

De prachtige entree van het kerkhof

Naast de voormalige H. Hartkerk in Boxtel ligt al tientallen jaren het kerkhof van de 'de Heilig Hart'. Ook deze begraafplaats heeft een lange, eigen historie.

Het kerkhof is nog steeds in gebruik en zal ook tot in lengte van dagen in gebruik blijven. Het ligt er goed onderhouden bij en is een bezoek meer dan waard.

● Begraafplaats H. Hartkerk Boxtel

Baroniestraat 24

5281 JD  Boxtel

Prachtig zicht op het kerkhof van Esch

Naast de kerk in Esch ligt al sinds mensenheugenis het kerkhof van het Kerkdorp Esch. Dit kerkhof kent een lange geschiedenis waarvan het lezen de moeite waard is.

Het kerkhof is vanzelfsprekend in gebruik en ligt er keurig verzorgd bij. De begraafplaats is een bezoek meer dan waard.

● Begraafplaats Sint-Willibrorduskerk Esch

Dorpsstraat 10

5296 LV  Esch

U leest meer over deze begraafplaats op de deelwebsite van het Kerkdorp Esch. Klik op de 'kerk' van Esch.

Het goed verzorgde kerkhof van Lennisheuvel

Naast de kerk van Lennisheuvel ligt het kerkhof van het Kerkdorp Lennisheuvel. Ook deze begraafplaats heeft een lange, eigen geschiedenis met enkele markante details.

Het kerkhof is vanzelfsprekend in gebruik en wordt keurig onderhouden. Een bezoek is zeer de moeite waard en een moment van stil zijn is op zijn plaats..

● Begraafplaats Sint-Theresiakerk Lennisheuvel

Lennisheuvel 50

5281 LG  Lennisheuvel

U leest meer over deze begraafplaats op de deelwebsite van het Kerkdorp Lennisheuvel. Klik op de 'kerk' van Lennisheuvel.

De prachtige toegangspoort van het kerkhof

Achter de kerk ligt het kerkhof van het Kerkdorp Liempde. Deze begraafplaats heeft een zeer lange geschiedenis met enkele markante details en hoogtepunten.

Het kerkhof is vanzelfsprekend in gebruik en ligt er keurig verzorgd bij. Een bezoek is zeer de moeite waard; er heerst een serene sfeer.

● Begraafplaats Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Dorpsstraat 36

5298 CB  Liempde

U leest meer over deze begraafplaats op de deelwebsite van het Kerkdorp Liempde. Klik op de 'kerk' van Liempde.