Filmpjes

The Passion 2012

● The Passion 2012 in Rotterdam

Registratie van het crossmediale project The Passion vanaf het Willemsplein in Rotterdam. The Passion vertelt over het lijden, sterven en de opstanding van Jezus. Dit gebeurt aan de hand van bekende Nederlandstalige popsongs.

De BN'ers die meedoen aan The Passion zijn: Danny de Munk (als Jezus), Berget Lewis (als Maria), Frans Bauer (als Petrus), Charly Luske (als Judas), Philip Freriks (als verteller), Antoinette Hertsenberg (als verslaggeefster) en Henk Poort (als Pilatus). De muzikale begeleiding tijdens The Passion is in handen van een 28-koppig orkest onder leiding van Cor Bakker. Nog meer bekende gezichten, zoals Peter van der Vorst en het drietal van Adlicious (backing vocals), leveren een bijdrage aan dit unieke muziekspektakel.

The Passion is een unieke samenwerking tussen de Evangelische Omroep, omroep RKK, de Protestantse Kerk in Nederland, de Rooms-Katholieke Kerk en het Nederlands Bijbelgenootschap en wordt geproduceerd door Eye2Eye Media. De hele uitzending duurde circa 90 minuten, maar is ontzettend mooi. Het inladen kan tot circa 90 seconden duren...