Bestuurscommissies

Het werkt met vier bestuurscommissies

Vanzelfsprekend hebben de leden van het kerkbestuur de taken onderling verdeeld

Naast de reguliere taken van voorzitter, vicevoorzitter, secretaris en penningmeester zijn er veel andere taken en werkzaamheden.
Deze (belangrijkste) taken zijn ingedeeld in aandachtsgebieden die zijn toegewezen aan bestuurscommissies. Er zijn naast het Dagelijks Bestuur 5 bestuurscommissies.

Deze commissies geven gevraagd dan wel ongevraagd advies aan het bestuur, leggen zaken ter besluitvorming voor aan het bestuur en hebben van het bestuur de toestemming, een mandaat, om een aantal zaken zelf te beslissen. Naast deze vaste bestuurscommissies kunnen er ook nog andere met een speciaal doel of speciale taak in het leven worden geroepen.

De onderstaande bestuurscommissies en de bemensing ervan zijn vanaf 1 januari 2015 aan het werk.

Het Dagelijks Bestuur bereidt de bestuursvergaderingen voor en handelt lopende zaken af. Het bestuur vergadert circa één week voorafgaand aan een bestuursvergadering. Meestal op donderdag.

• pastoor Geertjan van Rossem, voorzitter (Boxtel)
  • Jos Polman, vicevoorzitter (Esch)
  • Jo Custers, secretaris (Liempde)
  • Bas Rombauts, penningmeester (Liempde)
  • Yvonne de Riet (Boxtel)

Het werkgebied van deze commissie betreft alle personeelszaken, de (administratieve) organisatie van het parochiesecretariaat, de aansturing van vrijwilligers in de commissies en werkgroepen alsook de algemene communicatie(structuur) van de parochie.

• Jo Custers, voorzitter (Liempde)
  • Arnold van den Broek, secretaris (Liempde)
  • Geertjan van Rossem (Boxtel)
  • Yvonne de Riet (Boxtel)
  • Steven van Groeningen (Boxtel)

Deze commissie houdt zich bezig met alle financiële zaken in de breedste zin des woords. Het opstellen van begrotingen en jaarrekeningen, de inkomsten- en uitgavestromen en veel andere...

• Bas Rombauts, voorzitter (Liempde)
  • Jo Custers, secretaris (Liempde)
  • Jos Polman (Esch)
  • Henk van Kasteren (Lennisheuvel)
  • Richard van Rooij (Boxtel)

De taken van deze commissie zijn het beheer van en beleidsontwikkeling over het vast- en onroerend goed. Ook organiseren zij het dagelijks onderhoud van alle gebouwen.

• Jos Polman, voorzitter (Esch)
  • Frans van den Berk (Boxtel)
  • Johan Onland, secretaris (Liempde)
  • Wim van Erp (ILiempde)

Deze commissie heeft tot taak het beheer en de exploitatie van de 5 kerkhoven en onderhoudt contact met rechthebbenden. Zij stelt ook de reglementen, voorschriften en (jaarlijks) de tarieven vast.

• Arnold van den Broek, voorzitter en secretaris (Liempde)
  • Frans van den Berk (Boxtel)
  • Jos Timmermans (Esch)
  • Jan van Kasteren (Lennisheuvel)