Laat je inspireren: Geloven NU 2022

05-06-2022

● Overweging voor Eerste Pinksterdag zondag 5 juni 2022

● Pinksteren. Het motto luidt: De helper
‘De geest krijgen’: een bekende uitdrukking. Het staat voor een ontdekking doen, enthousiast worden, gedreven aan de slag gaan, blij zijn om een nieuwe ontdekking gestalte te kunnen geven. Vandaag ontvangen wij de heilige Geest! Welke ontdekkingen doen we – vandaag? Worden we enthousiast? Gaan we gedreven aan de slag? Zijn we blij om een Blijde Boodschap te kunnen uitdragen? De heilige Geest van God, van Jezus, zal ons alles leren. Hij zal ons de diepere betekenis van Jezus’ boodschap in herinnering brengen. Hij is onze Helper.

● Overweging voor Tweede Pinksterdag maandag 6 juni 2022

● Tweede Pinksterdag. Het motto luidt: Maria, Moeder van de Kerk
Een nieuw feest. Door paus Franciscus ingesteld. Onderbouwd door een lange traditie waarin Maria als Moeder van de Kerk wordt aangeroepen. Oude iconen en schilderijen stellen Maria voor met Pinksteren, zittend tussen de apostelen bij het ontvangen van de heilige geest. Zij is de jonge gemeenschap blijven inspireren zoals ze dat de eeuwen door heeft gedaan. Ook vandaag. Het geeft een veilig gevoel dat de Moeder van Jezus, Moeder van God, ook Moeder van de kerk, Moeder van ons is.

● Bespreking van de Bijbellezingen en het Evangelie van Pinksteren 2022

De bespreking van de lezingen en het Evangelie zijn digitaal.
Dus via de computer, laptop, tablet of telefoon kunt u deze volgen. Klik hieronder op een van de links. Pastoor Geertjan van Rossem bereidt de presentatie voor en neemt deze digitaal op en zet deze vervolgens op YouTube. De link hier naartoe wordt hier vermeld en verder op alle deelwebsites van de vier kerkdorpen. Klik op die link en volg zijn opgenomen presentatie.

● Ga naar de presentatie van de beide lezingen van De Tweede zondag van Pasen en klik op deze link en luister en kijk naar de presentatie.
● Voor de presentatie van het Evangelie van Pasen klikt u op deze link. (volgt)
● Ga naar alle toelichtingen op de lezingen en de evangelies in de afgelopen maanden van pastoor Geertjan van Rossem. Klik op deze link.

● Teksten van lezingen en het Evangelie van deze week

De teksten van beide lezingen en het Evangelie van deze week zijn in de bijlage te vinden. Klik op deze bijlage en lees deze eens rustig door...

Meer informatie: