Rosary Rally in Eindhoven

06-05-2023

Maria in het middelpunt

Met een paar honderd mensen bijeen om te zingen en bidden rondom Maria. Waar vind je dat nog in Nederland?

Op zaterdag 6 mei vond de Rosary Rally plaats in Eindhoven. Voor de derde maal Europees georganiseerd. Midden in het stadspark in Eindhoven kwamen zo'n 200 mensen bijeen van allerlei nationaliteiten. Alle leeftijden waren vertegenwoordigd. Van baby's en peuters tot kinderen en jongeren. Van volwassenen tot hoogbejaarde mensen. Midden in het stadspark op een zonovergoten middag. Onder hen ook enkele parochianen.

Monseigneur Mutsaerts, hulpbisschop van bisdom 's-Hertogenbosch, gaf een inleiding over Maria. Daarna werden gezamelijk verschillende liederen gezongen. En vervolgens werd de rozenkrans gebeden. Voorgebeden in tien verschillende talen. Ieder tientje van de rozenkrans werd steeds in twee nieuwe talen gebeden. Waaronder Nederlands, Latijn, Oekraïens, Pools, Frans, Engels, Duits. Het was een hele uitdaging om in een vreemde taal mee te bidden. Maar het verenigde jong en oud en vele wereldvolken.

Een prachtig initiatief waarbij ook Radio Maria aanwezig was. En Poolse gelovigen voor lekkere hapjes hadden gezorgd. Tevens werden rozenkransjes uitgedeeld in prachtige heldere kleuren. Leuke ontmoetingen ontstonden. Het was een waar feest.

Op het einde van de middag werd een mega grote rozenkransde lucht in gelaten. Een rozenkrans gemaakt van ballonnen gevuld met helium. Boven de bomen uit, hoog de wolken in verdween deze. Zo werd het gebed om vrede letterlijk de wereld in gezonden. Waaronder ook warme intenties voor onze parochie.