Pater John 12,5 jaar priester

08-10-2024

Pater John in het zonnetje gezet

Zondag 20 oktober viert pater John zijn 12,5 jarig priesterjubileum. Op donderdagavond 10 oktober vertelt hij over zijn roeping, zijn priesterwijding, zijn geboortedorp en over een grote wens die in hem leeft. Pater John nodigt u van harte uit om samen met hem te komen vieren!

Zaterdag 19 oktober is het 12,5 jaar geleden dat pater John tot priester is gewijd. Een bijzonder moment in het leven van pater John. Daarom wil hij graag samen met de parochie zijn 12,5 jarig priesterjubileum vieren. Hij nodigt u allen van harte uit op zondag 20 oktober in de Hoogmis van 10.30 uur in de Sint-Petrusbasiliek in Boxtel. En aansluitend bent u genodigd voor een lunch in het Pastoraal Centrum, eveneens te Boxtel.

Wilt u pater John beter leren kennen? Van harte welkom op donderdag 10 oktober in het Pastoraal Centrum. Om 19.30 uur vertelt hij iets over zichzelf, over zijn roeping en priesterwijding en over zijn geboorteland India.

Ook vertelt pater John over zijn geboortedorp Yanamadala. Over het leven van de mensen daar. En hoe graag hij ze wil steunen met het bouwen van een kerk. Een grotere kerk i.p.v. een kleine ruimte waarin de mensen nu bijeen moeten komen.

Een kerkgebouw heeft een grote gemeenschapsfunctie. Niet alleen kunnen de mensen hier samen de Eucharistie vieren en hun geloof vieren. Het is het dorpshart. Dat ook de plek is om samen te komen voor maatschappelijke doeleinden, een luisterend oor en “veilige plek” om rust te vinden, een schuilplaats tijdens zware storm (zoals tijdens de orkaan-ramp in 1997) en nog veel meer.

Het verlangen van pater John, van zijn priesterbroer James en van het dorp is om een grotere kerk te bouwen. Een kerk die ruim genoeg is voor alle inwoners en met banken om op te zitten, i.p.v. op de grond te moeten zitten. Donderdagavond 10 oktober vertelt hij u hier graag zelf meer over.

U bent natuurlijk vrij om met of zonder presentje naar de “lezing”, naar de Jubileumviering en/of naar de lunch te komen. Maar wat zou het fantastisch zijn als we pater John met een kleine of grotere gift kunnen helpen om een grote wens van hem, zijn priesterbroer James en zijn geboortedorp Yanamadala in vervulling te laten gaan!

Welkom op donderdag 10 oktober en zondag 20 oktober die in het teken staan van het 12,5 jarig priesterjubileum van pater John.

Jubilaris pater John