Maandagavond Mozes-avond

02-09-2024

Met Mozes op weg naar Gods toekomst

Na de serie Paulus-avonden en Abraham-avonden gaat er op maandag 2 september gestart worden met een serie Mozes-avonden. De avonden staan weer garant voor boeiend, inspirerend en gezellig.

We gaan kennis maken met Mozes. Hoe hij in een rieten mandje in de rivier werd gelaten. En hoe hij aan het hof van de Farao werd opgenomen als een zoon. Zijn volksgenoten leefden echter in slavernij en dwangarbeid. Als volwassen man werd Mozes daarom geroepen door God. Om zijn Volk uit Egypte te leiden naar het Beloofde Land. Hun tocht leert ons ook veel over onze weg naar Gods toekomst.

Op de maandagavonden vertelt pastoor Geertjan van Rossem over het leven van Mozes. Hierbij maakt hij afwisselend gebruik van muziek, film en powerpointpresentaties. Er is koffie en thee met iets lekkers vooraf en in de pauze. Na de pauze is er alle ruimte om vragen te stellen. Iedere laatste maandag van de maand wordt afgesloten met een gezellige nazit.

• 2 sept: Inleiding: Mozes’ jeugd in Egypte, zijn roeping bij de brandende braamstruik
  • 16 sept: Mozes roept de Farao op om de Hebreeën te laten gaan
  • 23 sept: De tien plagen, Pesach en de Uittocht
  • 30 sept: De Uittocht, het Manna, schoonvader Jethro, de Sinaï
  • 7 okt: Gods verbond op de Sinaï, de Tien Geboden, het Gouden kalf, de Ark van het Verbond en de Tabernakel, Miriam en Aäron
  • 21 okt: Verkenning van Kanaän, dood van Miriam en Aäron, water uit de rots, aanstelling van Jozua, dood van Mozes
  • 28 okt: Mozes in het Nieuwe Testament, deel 1
  • 4 nov: Mozes in het Nieuwe Testament, deel 2
Op maandag 9 september en 14 oktober is er geen Mozes-avond. Er is dan After Alpha. Voor de mensen die een Alpha-cursus gevolgd hebben in onze parochie.

De avonden zijn op maandag van 19.30-21.00 uur in het Pastoraal Centrum, Duinendaal 2, Boxtel. Aanmelding niet nodig. Welkom!

Meer informatie: