Sint Jans Onthoofdingkerk Liempde

Bij de Mariagrot bidden

23-09-2024

De oktobermaand is de Mariamaand: tijd om te bidden bij de Mariagrot

Naast de maand mei is de oktobermaand de Mariamaand bij uitstek. Aanleiding voor pater John om samen met leden van de Contactgroep Liempde elke vrijdag in de maand oktober het Rozenhoedje te gaan bidden bij de Mariagrot in de Kloostertuin. Dit gebeurt dus op 4, 11, 18 en 25 oktober. We beginnen om 19.00 uur. Iedereen is welkom.

Dergelijke initiatieven waren er in het afgelopen jaar ook al: de grot werd ingezegend en er werd een H. Mis opgedragen. We gingen daarna ook de Rozenkrans binnen, vier vrijdagen in de maand oktober en dat met een redelijk grote groep parochianen.

Dit jaar gaan we dat laatste herhalen: we gaan weer de rozenkrans bidden. Daarbij wordt er gezongen, gebeden en kort gesproken. De leden van de Contactgroep van Liempde zorgen voor blaadjes met muziekteksten en zo mogelijk elke keer begeleiding op het orgel door Marie-José Heijnen.

Na het bidden is er ook gelegenheid om samen na te praten. Dit kan met goed weer buiten en met vervelender weer in de Ontmoeting. Het bidden wordt natuurlijk voorgegaan door pater John zelf. De data zijn dus:
  • vrijdag 4 oktober
  • vrijdag 11 oktober
  • vrijdag 18 oktober
  • vrijdag 25 oktober
Zien wij u deze avond ook? Gewoon komen en meebidden en meezingen. Samen zijn is belangrijk en met elkaar iets doen schept een band en vreugde.