Sint-Willibrorduskerk Esch

Openluchtmis groot succes

23-08-2024

Openluchtmis in de kapel aan de Heikant in Esch was een groot succes

Op zaterdag 18 augustus om 18.30 uur werd de H. Mis aan de Heikant te Esch in de mooie Maria Reginae-kapel gevierd. De enthousiaste voorgangers waren pater John Varikuti en diaken Pieter Schevers. Het was een mooie viering en het was er goed druk!

De Essche gemeenschap bouwde deze kapel, toegewijd aan Maria Koningin, in 1953. Nu ruim 70 jaar later leeft de Mariaverering nog steeds intensief. Men kan de kapel aan het Essche Smaldijkje niet passeren of er branden kaarsen. Veel mensen vinden er rust en vrede en nemen de tijd om even een weesgegroetje te bidden.

Een maal per jaar rond Maria Tenhemelopneming wordt er een noveen gebeden, in een reeks van negen dagen: een noveen. Om 12.30 uur bidden de parochianen in de kapel de Rozenkrans. Een mooie traditie die door diverse mensen in stand wordt gehouden.

De H. Mis werd druk bezocht door meer dan 100 mensen, opgeluisterd door het Gelegenheidskoor en  organist Cis van den Heuvel. Natuurlijk ontbrak het Essche Sint-Willebrordusgilde niet De aankomst met tromgeroffel en de vendeleer tijdens de H. Mis zijn altijd mooie momenten van traditie die door alle aanwezigen ten zeerste worden gewaardeerd.

Een mooie positieve ervaring om zoveel gelovige mensen op een schitterende zomeravond te ontmoeten bij onze Maria Reginae-kapel gelegen op de vredige en groenrijke locatie aan het Smaldijkje van ons mooie dorp Esch, “de Glimlach van Brabant”.

Graag ontmoeten wij u bij de volgende openluchtviering en natuurlijk ook in onze prachtige Sint-Willibrorduskerk te Esch. Een H. Mis wordt iedere zaterdagavond gevierd om 18.30 uur. U bent van harte welkom!

Openluchtmis bij de kapel aan de Heikant

Doneer

Steun de vrijwilligers