Sint-Petrusbasiliek Boxtel

Oktober Mariamaand

01-10-2024

Breng een bezoekje aan Maria

Oktober staat ook bekend als Mariamaand. De maand bij uitstek om een van de mooie kapellen in onze parochie te bezoeken.

Wist u dat we sinds februari dit jaar een prachtige Maria-kapel in Boxtel rijker zijn? In het portaal van de Sint-Petrusbasiliek.

De kapel is elke dag geopend van 8.00 tot 17.00 uur voor een bezoekje, een kaarsje, een gebedje of gewoon zomaar even in stilte te komen zitten en uw gedachten te laat gaan.

De bloemsiergroep zorgt voor de mooie versiering van de kapel. Vindt u het fijn hier aan bij te dragen? Dan zijn uw bloemen altijd van harte welkom. Deze kunt achterlaten in de grote vaas of emmer die u kunt vinden in de kapel. De siergroep verwerkt uw bloemen dan tot ware kunstwerken voor Maria.

Vindt u het fijn om samen de rozenkrans te bidden? Elke doordeweekse dag wordt de rozenkrans gebeden in de basiliek om 8.30 uur. Voorafgaand aan de Mis van 9.00 uur.
Daarnaast wordt op de eerste vrijdag van de maand om 15.00 uur de rozenkrans van Goddelijke Barmhartigheid gebeden. Met daaromheen een inleiding, samen zingen en aanbidding van het Allerheiligste.

U bent van harte welkom in de 4 kerken en vele kapellen die onze parochie rijk is. Graag tot ziens!

Mariakapel bij de ingang van de Sint-Petrusbasiliek in Boxtel