Sint-Petrusbasiliek Boxtel

Zonnige Mis en lunch

23-06-2024

Buitenmis in het zonnetje

De Buitenmis in de tuin van het Pastoraal Centrum trok veel bezoekers. Jong en oud. Allen bijeen om samen de Mis te vieren buiten in de stralende zon. Met een gezellige ontmoeting met broodje na afloop. Het werkjaar is afgesloten. De vakantie kan gaan beginnen.

Zondag 23 juni om 10.30 uur vond de Mis plaats in de tuin van het Pastoraal Centrum in Boxtel. De basiliek had vandaag vrij. Jezus en alle mensen werden buiten in een stralend zonnetje gezet.

Stoelen stonden klaar in de tuin. Een tijdelijk altaar was opgebouwd. Koffie en thee was in de maak voor na de Mis. En ieder vond z'n plekje.

Er was een grote opkomst. Veel ouders met jonge kinderen, jong volwassenen, ouderen. Een vrolijke samenkomst van mensen uit de gehele parochie: Boxtel, Esch, Lennisheuvel, Liempde.

Het zonnetje stond hoog aan de hemel. En dat was best afzien zo in het open veld. Met zweetstralen die van het hoofd liepen. Toch werd er volop genoten. Van de Mis en van de kinderen die naar voren mochten komen om op een liedje mee te dansen. Ook de soep en broodjes na afloop vielen goed in de smaak. En de muziek op de achtergrond maakte het geheel vrolijk af.

Morgen om 19.30 uur is de laatste Abraham-avond in het Pastoraal Centrum. Waarvoor ieder van harte genodigd is. Verder worden de laatste zaken nog afgewikkeld en dan gaan we de vakantietijd in. De Mis en het vrolijk samen-zijn was een gezellige afsluiter van het werkjaar 2023/2024 van onze parochie. Een gezellige bedoening. Wij wensen ieder een mooie (vakantie)tijd toe. En graag tot ziens!

Samen Eucharistie vieren in de tuin van het Pastoraal Centrum in Boxtel