Heilig Hartparochie

Bestelformulier misintenties bij de Heilig Hartparochie

Het is een goede en zinvolle gewoonte om voor onze overledenen te bidden. Gedenken is immer zinvol omdat we daarmee aantonen dat we niet vergeten met wie we zo verbonden waren. De Rooms-Katholieke Kerk kent in de eucharistieviering twee momenten waar wordt stilgestaan bij de overledenen: tijdens de voorbeden en tijdens het Eucharistisch Gebed. De namen van onze dierbaren worden dan uitgesproken. Dit noemen we een Misintentie. Per intentie vragen we een bedrag van € 12,--.

Hoe te bestellen?
Tegen een vergoeding van € 12.-- kunt u aldus een misintentie opgeven. Dit kan op 3 manieren:

1.    Door middel van een gesloten enveloppe
U schrijft de voor- en achternaam van degene die u bijzonder wilt gedenken, bij gelegenheid waarvan, de dag en de datum op een vel papier. U stopt deze ‘intentie’ met het stipendium (bedrag) in een (eigen) enveloppe met uw naam en adres erop. Deze enveloppe deponeert u dan in de brievenbus van UW EIGEN KERKDORP. Bij voorkeur twee weken van tevoren in verband met een tijdige publicatie.

2.    Via een e-mail
U stuurt een e-mailbericht. Hierin zet u de gegevens zoals bij punt 1 genoemd. U kunt dan betalen via de bank (NL14 RABO 012 87 92 329) of u stopt het geldbedrag in een eigen enveloppe en deponeert deze vóór de aanvang van de H. Mis in de brievenbus van UW EIGEN KERKDORP. Graag naam en adres vermelden en ook ongeveer twee weken van tevoren verzenden.

3.    Door middel van dit formulier via het internet
U heeft dit bestelformulier via de rubriek ‘Formulieren’ gedownload en vult dit in. Dit formulier stuurt u via een automatische e-mail (knop: ‘verzend formulier’) ongeveer twee weken van tevoren naar de pastorie. Ook nu kunt u betalen via de bank (NL14 RABO 012 87 92 329) of u stopt het geldbedrag in een eigen enveloppe en deponeert deze vóór de aanvang van de H. Mis in de brievenbus van UW EIGEN KERKDORP.

NB: De misintenties worden wekelijks in het ‘Brabants Centrum' geplaatst (verschijnt op donderdag) en op deze website, zie 'Vaste vieringen', als deze tijdig zijn besteld (ongeveer twee weken van tevoren).

Toets de gegevens in en klik 'verzend formulier'.

Uw persoonlijke gegevens (afzender):

naam
adres
postcode + plaats
telefoon
e-mailadres

In welk kerkdorp wenst u de misintentie aan te vragen?

Ik wil graag een misintentie aanvragen voor:
voor- en achternaam
bij gelegenheid van